wp26bd8e94.png
wp5426b354.png
wpca2ef2a4.png
wpe8a8c35f.png
wpfc447750.png
wp952e9ac1.png
wp195d6a76.png
wpdbd034b5.png
wp1f39a1e3.png
wp2f69e93d.png
wp74a600af.png
Van 1984  tot 1990 heb ik de opleiding plastische vormgeving gevolgd aan de kunstakademie te Enschede.

Een steeds terugkerend thema in mijn werk is mijn fascinatie voor processen en structuren  in de natuur ,
bijvoorbeeld kristalstructuren en mineralogie , wat ik op de akademie probeerde te combineren met het maken
van keramische glazuren , de elementen vuur , water , lucht en aarde , het ritme van de seizoenen , natuurlijke biotopen
en ecologische en evolutionaire processen.

Kenmerkend voor mijn werk is dat het een soort van brug slaat tussen verschillende disciplines.
Op de akademie heb ik zowel beeldhouwen als keramiek gedaan , wat nu nog tot uiting komt in de uitstraling van
mijn houten beschilderde sculpturen , en ook mijn interesse in vormgeving en voor het ambachtelijke is gedeeltelijk
terug te voeren op mijn keramiek achtergrond. Een ander onderwerp wat als een rode draad door mijn werk loopt is de mens ,
met name relaties tussen mensen , man-vrouw verhoudingen , erotiek , energiën en emoties.
Vanaf 1988 maak ik abstracte menssculpturen en fallussen.

Het vervreemdend effect dat ontstaat door het beschilderen van mijn sculpturen,het aanbrengen van de huid ,
is een belangrijk onderdeel van mijn werk.Lichte sculpturen kunnen er heel zwaar uit zien ,
zware sculpturen juist alsof ze niets wegen.

De techniek die ik voor mijn tekeningen gebruik , ik werk met acrylinkt , kleurpotloden en aquarelpotloden op papier ,
ben ik gaan ontwikkelen toen ik in 1990 een startstipendium kreeg.
De tekeningen hebben vaak een voorbereidende functie op het maken van ruimtelijk werk , maar kunnen ook op zichzelf staan.
Een voorbeeld van voorbereidende tekeningen is de serie uit 1991 waarvoor ik de Crowly-tarot als uitgangspunt heb gekozen.
De tekeningen zijn bedoeld als momentopnamen van een denkbeeldige nachtelijke performance/dans waarin vuur
een belangrijke rol speelt.
Het gaat hier om het vastleggen van licht en beweging , zoals je dat ook zou kunnen doen met een camera
met een lange sluitertijd. Daarna heb ik een beeld gemaakt voortvloeiend uit de tekeningen , de vuurlotus.

Ook de serie tekeningen naar aanleiding van en droom over kristallen uit 1995 heeft zo’n voorbereidende functie ,
in dit geval voor een lichtobject.
Daarna heb ik  lichtobject zonnebloemen (1999) gemaakt , en planeet , tittles en underneath a swamp moon (2000).

Ook heb ik van 1996 tot en met 2000 een serie kleine houten sculpturen gemaakt,en in 1997 twee grote houten
beschilderde sculpturen , de kauwgomplakboom voor Stadswerk Almelo en le grand pieper voor een particulier
in Orry La Ville,Frankrijk.
In het laatste sculptuur heb ik elementen verwekt die ik daar ter plekke tegen kwam,zoals vormen en kleuren van bloemen.

Van 2001 tot en met 2003 heb ik aan het traces project voor Kunststichting De Werkplaats te Borne gewerkt.
Ik heb als thema fossielen gekozen , een nieuwe techniek ontwikkeld , en voor het deel van het project in de expositieruimte
een serie zand-acryl-speksteen reliëfs gemaakt. Buiten op het terrein van de werkplaats heb ik in april en mei 2003
klei-aarde sculpturen gebouwd.
Theatergroep Roest was ook bij dit project betrokken , zij hebben twee performances uitgevoerd.

In maart en april 2004  heb ik op locatie een drieluik gemaakt voor de Kunstuitleen Almelo, in verband met
het 25-jarige bestaan van de kunstuitleen , zand-acryl reliëfs met als thema 25 ringen , 25 lagen.

Na een tijd voor een groothandel in sieraden te hebben gewerkt ben ik zelf sieraden gaan maken ,
onder andere combinaties van halfedelstenen en rocaille kralen.

Momenteel ben ik vooral bezig met potlood tekeningen op papier ,
waarvoor ik eerst een opzet in acrylinkt maak . Ik teken voornamelijk energiën en emoties.